Hyviä aamiaispaikkoja helsingissä on jonkun verran. Esimerkiksi Café Engelin tai Ekbergin aamiainen on loistava, vähän tyyris tosin joka sunnuntai syötäväksi. Korjaamollakin oli sunnuntaibrunssi jossain vaiheessa mutta en tiedä tarjoillaanko sitä enää. Tässä hiljattain avatussa Hans Välimäen La Société du Cochonissa tarjoillaan sunnuntaibrunssi klo.11-17. Mukavan pitkään auki siis.
Paras aamiainen tähän mennessä on ollut Hong Kongin Sheratonissa. Huoneeseen tuodussa aamupalassa omenamehussakin oli hedelmälihaa, ne varmaan puristi sitä vielä lasiin kun koputtivat oveen.. Se oli aikamoista luksusta jota saa tosi harvoin.
Cochonissa on myöskin lupaavan näköinen menu muutenkin ja hieman edullisempi kuin yleensä illallisravintolassa. Pitäisi varata pöytä sieltä pikkuhiljaa, huhut kertovat että viikonloput ovat täynnä jo moneksi viikoksi eteenpäin.
Cochoniin (sen kai saa lyhentää näin..?) kuuluu myös kahvila ja leipomo jotka avattiin Forumin lisäosan myötä. Kahvila oli melkoinen pettymys viime perjantaina. Olimme menossa pikaisesti kahville siihen mutta tarjoilijamme unohti meidät joten odotimme 25 minuuttia tilauksia. Ei se mitään, vahinkoja sattuu mutta vikatikki oli kun kävin ystävällisesti tästä huomauttamassa niin sain äärimmäisen tylyn vastauksen että "jos olette tilanneet niin kyllä ne sieltä tulee ajallaan". Ei elettäkään että tämä tarjoilija olisi tehnyt asialle jotain tai ollut pahoillaan joten lähdimme ulos jolloin oma tarjoilijamme tuli pahoittelemaan asiaa. No se oli liian myöhäistä, hermo oli jo mennyt.
Suomessa asiakaspalvelun taso on ihan ok mutta liian usein sorrutaan ylimielisyyteen. Koska vaikka asiakas olisi kuinka kusipää tahansa, asiakasta ei saa koskaan alkaa opettamaan se hermostuu nimittäin vielä enemmän. Olen itse asiakaspalvelussa töissä ja se työ on nimenomaan sitä että asiakasta autetaan oli se millainen tahansa. Ok, ei ihan millainen tahansa nimittäin solvaamista tai halveksuntaa ei tarvitse kuunnella mutta asiakaspalvelun pointti on pitää mölyt mahassa ja osoittaa olevansa ammattitaitoinen. Työkavereiden kanssa saa sitten purnata päivän urpot läpi.
Olin oikeasti ystävällinen tälle tarjoilijalle koska tiedän miten inhottava valittava asiakas on mutta siitä ei voi lähteä että asiakas olisi aina väärässä. Siinä on nimittäin vissi ero onko tiukka mutta avulias vaiko ylimielinen.
No tämä tästä vuodatuksesta. Onko muilla huonoja kokemuksia (jotka ainakin omasta mielestä oli aiheellisia) tästä tai muista kahviloista/ravintoloista?
La Société du Cochonin yhteystiedot täältä samoin kuin logokuva.
6 kommenttia:
Tiedän tunteen, inhoan kun asiakaspalvelu on välillä niin kakkaista kuin voi olla. Varsinkin kun on itse tehnyt samantyylistä työtä niin tietää ettei valita turhasta...
Hollannissa on ollut parempaa palvelua suomeen verrattuna, kaikki olivat valmiina auttamaan kun muutimme sinne, puhelinliikkeestä huonekalupaikkaa.. Välillä tuntuu että suomessa myyjät yrittävät ylpeillä ja tämän takia palvelu on huonoa..
Minusta tuntuu että Ruotsissa asiakaspalvelu olisi ainakin ystävällisempää kuin Suomessa. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta näin mutu-tuntumalla.
kävimme mieheni kanssa kyseisessä kahvilassa perjantaina ja se oli ihan täynnä,mutta saimme silti pöydän. tilaaminenkin sujui hyvin heti tarjoilijalta joka tuli siivoamaan pöytää johon istuimme. mutta sen jälkeen mekin jouduimme odottamaan varmasti yli 20 min tilaamiamme kahvia,limua,pullaa ja juustokakkua, kunnes tarjoilia käveli ohi ja kysyi meiltä "vieläkö te odotatte?" sanoin että "valitettavasti" ja hetken päästä toinen tarjoiliatyttö toi tilauksemme pöytään. mutta pyytämäämme vettä emme saaneet ja kun tiedustelimme kahviin maitoa tyttö otti viereisestä pöydästä joltain muulta asiakkaalta jääneen maitokipon ja ojensi sen meille...(!) vähän on siis alkukankeutta huomattavissa asiakaspalvelussa siellä, mutta toivottavasti asia paranee ajan mittaan..
sori, olimme siellä sittenkin sunnuntaina.. (viitaten edelliseen)
Jessica: Näin on! Kun on itsekin ollut siinä "tiskin takana" niin tietää mistä saa ja miten valittaa ja silti tulee kylmää vettä niskaan.. Euroopassa on poikkeuksetta parempi palvelu kuin suomessa.
Dolce vita: Ruotsissa ainakin hymyillään enemmän asiakkaalle :)
Anonyymi: Meiltäkin kysyttiin n.15 minuutin kohdalla että tuleeko teille jo? eikä mitään tapahtunut! Ne on palkanneet kaikki harjoittelijat sinne samaan aikaan näköjään ;)
Annan ensi viikolla kahvilalle uuden mahdollisuuden mutta jos se ei mene putkeen niin en enää mene sinne!
Itselläni periaatteena on että valitan aina huonosta palvelusta. Tarvittaessa vaikka ravintolapäällikölle. Miten muuten esimiehet tietävät mitä salissa tapahtuu? Se on ainoa tapa parantaa palvelua. Mutta itsekin "äänestän jaloillani" jos en valittaessani saa hyvää kohtelua. Jos pyydetään aidosti anteeksi ja annettaa vaikka viini kaupan päälle tms. niin usein palaan kyseiseen ravintolaan. Mutta jos kohtelu on valittaessa tylyä, kerron heille että en aio enää palata - yleensä sellaisissa paikoissa he ovat silloin edelleen tylyjä. Jotkut paikat vaan ovat aivan toivottomia - ja ne usein menevätkin aika pian konkkaan....
Lähetä kommentti