tiistai 16. syyskuuta 2008

"Äiti, käyn säännöllisessä palkkatyössä..plaaplaaplaa"

Nyt on vaan ikäväkseni todettava, että aikani ei riitä ripeämpään postaus tahtiin mutta mennään tällä niin kauan kunnes saan asiat rullaamaan. Näillä näkymin en koskaan mutta luulisi että tilanne helpottaa jossakin vaiheessa. Syy on siis ihan puhtaasti uudessa duunissa jossa on hirmu kivaa mutta todella paljon töitä. Tänään livahdin jo yhdeksän tunnin jälkeen koska olin pakottanut suutari paran tekemään viisi paria kenkiäni valmiiksi täksi päiväksi joten olihan ne kengät sieltä haettava.

Otsikko viittaa taas puhtaasti siihen ongelmaa, etten vieläkään saa shoppailla rauhassa. Jokainen meistä muotihulluista on varmasti joutunut selittelemään ostoksiaan jos ei äidille niin poikaystävälle. Minä ainakin ja usein! Mikä helkkari siinä on kun käy töissä ja tekee todella paljon töitä ja saa siitä palkkaa niin miksi minä en saa itse päättää mihin käytän sen kaiken rahan? Häh? Miksi?

Tulin lauantaina kotiin, noh muutaman, ostoskassin kanssa ja miehen ensimmäinen lause oli Hein tai Moin sijasta "Sä oot ihan pimee". No, voi olla mutta se ei liity kenkiin se. Luulisi että poikaystävä on tyytyväinen kun maksan oman osani vuokrasta ajallaan, maksan ruuat puoliksi ja muutenkin pärjään.

Poikaystävän kyseenalaistamisen vielä voin ymmärtää jotenkuten mutta en äitini. Itse en usko säästämiseen, valitettavasti, enkä varsinkaan mihinkään eläkesäästämiseen. Sori nyt vaan mamma mutta minulla ei ole 400 euroa jatkuvasti pankkitilillä "ihan vaan varuilta jos vaikka pesukone hajoaa". Ehei, mulla on katsokaas Visa sitä varten.

Se on ihan totta, että ostan joskus melkoisiakin määriä vaatteita, kenkiä ja ties mitä, mutta muutama puolustuksen sana (harjoittelen tässä palopuhetta myös miestä varten, siksi vaahtoan).
- Minulla ei ole autoa enkä sellaista hanki
- Kävelen kun menen shoppailemaan ja kun tulen takaisin
-Ostan vain sen mistä todella pidän (en todellakaan väitä tarvitsevani mitään mutta ei poikaystäväkään tarvitsisi autoaan todellakaan) jolloin vaatteet ja muut eivät jää käyttämättä.
- Teen edullisia löytöjä alennusmyynneistä
- Pidän vaatteista ja kengistä huolta jotta ne kestävät mahdollisimman pitkään
- En tuhlaa kaljan kittaamiseen baarissa, etenkään kovin usein...

Kyllä näitä löytyy :)

Tärkeintä omasta mielestäni on kuitenkin se etten joudu selittelemään ostoksiani Pankkitädille vaan maksan laskut ajallaan.

Noniin, sori tästä avautmisesta. Mennään nyt niihin ostoksiin :)




Uutta tässä on siis sini-musta nappipaita Hennesiltä ja valkoinen toppi Ginasta. Kuvasta ei näy yksityiskohdat kovinkaan hyvin, harmi. Zarasta ostettu pantterihuivi on myöskin uusi ja uusi suosikkini samalla.

Dinskosta hankin tällaiset saapikkaat. Ne ovat tosi kivat polviin ulottuvat mutta eihän ne pysy ylhäällä kylläkään. Haussa on siis vielä polven yli pysyvät saappaat.


Uusi fiksaationi on purppuran ja munakoison väri. Vero modasta tarttui mukaan jätti teeppari:


Tässä ei ollut kyllä kaikki. Ostin vielä kotihousuja ja alusvaatteita mutta ne ei teitä kiinnosta.

Nyt rojahdan sohvalle Glorian ja Voguen kanssa seurana lasi punaviiniä.



Heippahei :)

18 kommenttia:

MouMou kirjoitti...

Myös blogien lukijat innostuvat usein arvostelemaan rahankäyttöä. Hmph. Minä ymmärrän sinua!:D

rouva o kirjoitti...

Minulla on tuo äiti-ongelma. Jos äitini saa tietää minun ostaneen jotain saan kauheita katseita, sillä vaatteiden ostaminen on hänen mielestään turhaa. Ei tosiaan huvita säästää rahoja "pahan päivän varalle". Hoidetaan ne pahat päivät sitten kun niitä tulee.

Anzku kirjoitti...

Voi että tuo valittaminen poikakaverilta ja äitiltä on tuttua :/ Aina! Minäkin veteoan poikakaverille puolustellessa siihen, ettei minulla ole autoa, johon tarvitseisi rahoja kuluttaa. Sitä paitsi, minun mielestä vaatteet yms on hyviä ostoksia, niitä tarttee joka päivä :)

Ladetsu kirjoitti...

Äitini ei hirveemmin kritisoi ostoksiani vaan isälle en usein viitsi edes sanoa mitään. Eipä sillä olisi edes väliä, isä ei kuitenkaan huomaa mitään. :)

Muuten et ole varmaan huomannu, mutta olen haastanut sinut joskus ajat sitten, että voit tehdä haasteen jos et ole sitä tehnyt, mutta ei ole pakkokaan.

Lotte K kirjoitti...

Huoh. Sama täällä. En tosin käy vakituisessa palkkatyössä vaan olen köyhä opiskelija, mutta olen tähänkin asti onnistunut pitämään talouteni tasapainossa enkä hädänhetkellä käänny äidin kukkarolle (ellei hän itse sitä varta vasten ehdota ;)), joten myös shoppailuni ovat mielestäni ihan oma asiani.. :)

Tuo sama Ginan toppi vaalean beigenä löytyy multakin. Ja ah, taas niin ihania ostoksia!

Bellagio kirjoitti...

Blogissani on jotain sinulle! :)

Anonyymi kirjoitti...

Hei!

Ajattelin kysyä tätä nyt sinulta, kun en kertakaikkiaan tunne/tiedä ketään muuta, jolla olisi omakohtaista kokemusta asiasta. Sinähän olit aikaisemmin töissä luottokorttiyhtiössä? Olen itse työskennellyt pitkään vaatekaupassa myyjänä, ja olen hieman jo kyllästynyt tähän työhön.

Olen yrittänyt hakea netistä tietoa esim. Nordea rahoituksesta, joka tarjoaa hakemaani työtä, mutta en löydä mistään lisää informaatiota. Ilmoitetaanko luottoyhtiön työpaikoista Mol.fi:ssa, vai onko heillä jatkuva haku päällä? Voisitko kenties kertoa vinkkejä, miten kannattaa hakeutua ko. alalle ja mistä on hyvä aloittaa? Joitakin vaatimuksia?

Kiitos jos jaksat vastata! =)

-SL kirjoitti...

kiva asu ja huivi

Lily kirjoitti...

MouMou: Jeps olen huomannut, olen onneksi säästynyt siltä vielä melko hyvin :)

Shandi: Samaa mieltä, hoidetaan ne pahat päivät sitten jos sellainen tulee! Lähtökohtaisestihan niitä ei tule, vai mitä :)?

Anzku: Nimenomaan, bensa on kallista ja sillä yhdellä tankilla pääsee vain tietyn matkan mutta hyvät ja laadukkaat vaatteet sen sijaan kestävät huomattavsti pidempään. Mä olen miettinyt tätä ihan tosissani että miksei se mene ihmisten kaalin?? Etenkin sen miehen joka täällä asuu.. :)

Emmanuelle: Meillä on ihan toisinpäin, isä ei kritisoi mutta äiti huomaa aina. Tämä samainen äitini myöskin luuli että olen ottanut ripsipidennykset.. Voi luoja...
Huomasin itseasiassa mutta en ole kerennyt siihen vastaamaan vielä, yritän ehtiä huomenna :) Kiitos haasteesta muuten!

Lotte K: On se vaan kumma kun aina ensimmäinen oletus ulkopuolisilta on että "toi varmaan elää yli varojensa kun sillä on taas uudet kengät..". Eikö tosiaan niillä käy mielessä että silloin tingitään jostain muusta kuten vaikkapa tästä jo kovasti vaahtoamastani autosta..
Ja joo, kyllä mä käyn vanhemmilla syömässä ja hakemassa ties mitä tavaroita "lainaan".. :)

Tykkään topista superisti, taidan ostaa sen beigenkin vielä :) Ja kiitos:)

Bellagio: Voi kiitos ihana:)!

Uutee duuniin?: Tosi mielelläni kerron lisää, voitko laittaa mulle vaikka meiliä lily.blogi@gmail.com niin voin laittaa sulle yhteystietoja esim sinne missä olin aiemmin töissä!
Vaatimukset tietty vähän riippuu mutta ainakin täysi-ikäinen pitää olla (varmaan oletkin:)). Jostakin koulutuksesta on tietysti hyötyä mutta kokemus asiakaspalvelusta yleensäkin on jo tosi iso plussa ( itse olen tosiaan vain ylioppilas toistaiseksi) ja mahdollisesti ruotsinkielentaito. Sen ei pitäisi olla pakollinen mutta hyödyllinen kylläkin.
Mutta, tosiaan laita meiliä niin kerron lisää :)

Sl: Kiiitos :)

Pipari kirjoitti...

Pystyn samaistumaan tuohon niiin hyvin:D Varsinkin poikaystävältä saan kuulla tästä:D

tiiti kirjoitti...

niin tuttua! en edes tajua tuota pahan päivän vara -juttua, milloin sitten kerkeää nauttimaan niistä hyvistä päivistä, jos kokoajan pitää "varmuuden vuoksi" kiristellä ja säästää (ja nimenomaisesti vaan säästämistä "no jos jotain sattuu" -tyylisesti eikä johonkin kivaa).

dolce kirjoitti...

Niiiiin totta. Minun äitini on valitettavasti ihan samanlainen... siksi piilotankin suurimman osan kengistä ja laukuistani kaappiin kun mamma tulee kylään ;) Vaikka huomattava osa asusteistani onkin second handia, joutuu niitä silti selittelemään... :(

Cerisier kirjoitti...

Jos osta aliian vähän syöksee kansantalouden turmioon ja jos ostaa liian paljon syökse eitsensä turmioon. Koskaan ei ole hyvä.

Blogissani on sinulle karvinen. Pistä kiertoon jos jaksat ja ehdit.

MouMou kirjoitti...

Minne olet kadonnut?:/

Anonyymi kirjoitti...

Voi kaipailen jo uusia juttuja! :>

Ihana tuo Zaran leohuivi, mullakin on toi Ginan toppi beigenä! Ihanan mukava päällä ja menee hyvin legginssienkin kanssa :>!

Honey kirjoitti...

Juu. On se kumma että muutaman kymmenen euron lehtiostokset ovat suistamassa itsellistä naista perikatoon (not). Comprendo!

Mun blogissa olis sulle palkinto!

terkuin Honey

Korundi kirjoitti...

Blogissani on tunnustus sinulle.:)

Aha kirjoitti...

Tulisit jo takas :)